4/25/15

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ (သို႔) ဝိဆက္ေဒး Vesak Day

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ (သို႔) ဝိဆက္ေဒး Vesak Day          ျမန္မာသကၠရာဇ္  ၁၃၇၅ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ဟာဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ရဲ့ အထဋ္အျမတ္ထားရာ  ဗုဒၶေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶေန႔ဟာဆိုရင္ မဟာလူသားျမတ္ဗုဒၶ၊ သစၥာတရားကုိ လမ္းညႊန္ေဖာ္ထုတ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ေမြးေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ႔  ကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶေန႔လို႔ေခၚဆိုၿပီး နိုင္ငံတကာသံုးအေနနဲ႔ေတာ႔  ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကို ဝိဆက္ေဒး (Vesak Day)  သို႔မဟုတ္  ဝိဆာခါေဒး (Vesaka Day) လို႔ေခၚပါတယ္ ။ 



တစ္နိုင္ငံနဲ႔ တစ္နိုင္ငံ  က်င္းပတဲ႔ရက္ေတြမတူညီသလို အေခၚအေဝၚေတြလည္းကြဲျပားၾကပါတယ္။           အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားေဒရွ္နဲ႔ နီေပါႏိုင္ငံေတြမွာ ဤလျပည့္ေန႔ကို ၀ိဆာခ္ပူဇ(Visakah Puja)၊ ဗုဒၶ ပုရ္နိမာ(Buddha Purnima)၊ ဗုဒၶဇယႏၱိ(Buddha Jayanti)  လို႔လဲ အသိမ်ားပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံမွာက ေတာ့ ၀ိဆာခဘုခ်( Visakha Bucha)၊ ဗီယက္နမ္မွာ ဖက္ဒန္း(Phật Đản)၊ အင္ဒိုနီးရွားမွာ ၀ိုင္းဆက္ (Waisak)၊ သီရိလကၤာမွာ ၀ိဆက္(ေ၀့ဆက္)( Vesak (Wesak))၊ တရုတ္စကားေျပာတဲ့ မေလးရွားနဲ႔ တရုတ္မွာ ေဖာဒန္း (fó dàn) ၊ တိဗက္မွာ စကဒ၀(Saga Dawa)လို႔ အသီးသီးေခၚဆို အသံုးျပဳကာ ပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ လာအိုႏိုင္ငံမွာလဲ ဒီပဲြေတာ္နဲ႔ ထပ္တူျဖစ္တဲ့ပြဲေတာ္ တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဆိုပါ ပြဲေတာ္ကေတာ့ ၀ိကဆက္ခ ေဘာကဆ(Vixakha Bouxa)လို႔ေခၚပါတယ္။      

     ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ ဒီအခ်ိန္က်င္းပတဲ့ ဒီပဲြေတာ္ကို ကဆုန္လျပည့္(Ka-sone-la-pyae)လို႔ အမည္တြင္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ျမန္မာျပကၡဒိန္ရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္လျဖစ္တဲ့ ကဆုန္လျပည့္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ သီရိလကၤာ၊ မေလးရွား၊ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ စကၤာပူ၊ ဗီယက္နမ္နဲ႔ အင္ဒိုနီးရွား၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ထိုင္၀မ္တို႔မွာ ဒီ၀ိဆက္ပြဲေတာ္အခါသမယကို အမ်ားျပည္သူရုံးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဓေလ့ထံုးစံမ်ားမွာ အသံုးျပဳတဲ့ မတူထူးျခားတဲ့ ျပကၡဒိန္ေတြရဲ႕ အလိုအရ၀ိဆက္ပြဲေတာ္ရက္ကို အတိအက်သတ္မွတ္ဖို႔ေတာ့ခက္ပါတယ္။        
 ဗုဒၶဘာသာျပကၡဒိန္ကို လက္ခံအသံုးျပဳတဲ့ ေထရ၀ါဒတိုင္းျပည္မ်ားမွာ ထံုးစံအားျဖင့္ ငါးလေျမာက္သို႔မဟုတ္ ေျခာက္လေျမာက္ရဲ႕ လျပည့္ေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔မွာ ပြဲေတာ္ရက္ က်ေရာက္ပါတယ္။ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာေတာ့ တရုတ္ျပကၡဒိန္မွာ ပထမဆံုးလျပည့္က်တဲ့ ေလးလေျမာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းျပကၡဒိန္အရကေတာ့ ပြဲေတာ္ရက္ဟာ တစ္သမတ္တည္း မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဧၿပီလနဲ႔ ေမလမွာေတာ့က်ေရာက္ေလ့ရွိပါတယ္။        ၁၉၅၀ခုႏွစ္မွာ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားညီလာခံၾကီးကို သီရိလကၤာႏိုင္ငံမွာ က်င္းပ ခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါညီလာခံမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ေမြးေန႔ကို ၀ိဆက္ေန႔အျဖစ္ ပြဲေတာ္က်င္းပၾကဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

၀ိဆက္အခါေတာ္ေန႔ေရာက္တိုင္း တစ္ကမၻာလုံးမွာရွိတဲ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထုံးစံမ်ားရဲ႕ ထူးျခားတဲ့အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တခါတရံဗုဒၶေန႔လို႔လဲသံုးၾကပါတယ္။           ဒီကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶေန႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအတြက္ ထူးျခားတဲ႔အခ်က္(၅)ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္အတြက္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္ပါတယ္။ထုိငါးခ်က္မွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါသည္။ 
၁ ။  ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေလာင္းဟာ သုေမဓါရွင္ရေသ႔ဘဝနဲ႔ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာတဲ႔လမ္းခရီးမွာ မိမိကုိယ္ကုိတံတားအျဖစ္၀မ္းလ်ားေမွာက္ေပးေတာ္မူၿပီးေနာက္ ယေသာ္ဓရာ အေလာင္းသုမိတၱာမိန္းကေလးထံမွၾကာပန္းကုိယူလွ်က္ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းေတာ္ မူပါတယ္။ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားရွင္မွအလွဳကိုလက္ခံေတာ္မူၿပီး ဒီရေသ႔ဟာ ေနာက္ ေလးသခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းအၾကာ ဘဒၵကမၻာမွာ ေဂါတမဘြဲ႔ေတာ္နဲ႔ ဘုရားစင္စစ္ျဖစ္မယ္ဆိုတာကိုတာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ထားတဲ႔ေန႔ဟာ ဒီကဆုန္လျပည့္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ 
၂ ။   ဘုရားေလာင္းရဲ့ေနာက္ ေနာက္ဆံုးဘဝ သိဒၶတၳမင္းသားအျဖစ္ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခုႏွစ္ ၊ ကဆုန္လျပည့္ ေန႔ (ဘီစီ ၆၂၃ )သကၠတိုင္း ၊ ကပိလဝတၳဳၿမိဳ႔ေတာ္နဲ႔  ေဒဝဒဟၿမိဳ႔အၾကားမွာရွိတဲ႔ လုမၺနီအင္းၾကင္းေတာမွာဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေမြးေန႔ဟာလည္း ကဆုန္လျပည့္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။  အဲဒီေန႔မွာပဲျမတ္စြာဘုရားွရင္ရဲ့ ဖြားဘက္ေတာ္ေတြျဖစ္တဲ႔ ညီေတာ္ အာနႏၵာ ၊ ယေသာ္ဓရာမိဖုရား ၊ ဆႏၵအမတ္ ၊က႑ကျမင္း ၊ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ႏွင္႔ ေရႊပလႅင္ ၊  ေရႊအိုးႀကီး ၄ လံုးတို႔ပါတၿပိဳင္တည္းေပၚထြန္းခဲ႔ပါတယ္ ။ 
၃ ။   ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု ကဆုန္လျပည့္၊ဗုဒၶဟူးေန႔ (ဘီစီ ၅၈၈ )မွာ ဘုရားအျဖစ္ကုိေရာက္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီဘုရားျဖစ္တဲ႔ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အတြင္းရန္ျဖစ္တဲ႔ကိေလသာရန္ကုိေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ႔ၿပီး၊ အျပင္ရန္ျဖစ္တဲ႔မာနတ္ရန္ကိုေအာင္ျမင္ ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားမ်ားသာရရွိအပ္ေသာ သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ႀကီးကိုလည္း   ဒီကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပဲရရွိေတာ္မူခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ 
၄ ။  ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးတစ္ႏွစ္အၾကာ  မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၄-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔(ဘီစီ ၅၈၇) သာဝတၳိၿမိဳ႔၊ေဇတဝန္ေရႊေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ  ဗုဒၶဝင္ ပါဠိေတာ္ႀကီးကို ေဟာၾကားခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ဘုရားရွင္ရဲ့ျဖစ္စဥ္ေတာ္ ဗုဒၶ၀င္ကိုေဟာၾကားခဲ႔တာလည္း ဒီကဆုန္လျပည့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
၅ ။     ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားအျဖစ္ ၄၅ ဝါပတ္လံုး တရားဓမၼေဟာၾကားၿပီး သတၱဝါတို႔အက်ိဳးကို ေန႔မနားညမအားႀကိဳဳးစားေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ႔ၿပီး  မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခုႏွစ္၊ကဆုန္လျပည့္ (ဘီစီ ၅၄၃)ေန႔  ကုသိနာ႐ုံျပည္ ၊မလႅာမင္းတို႔ရဲ႕အင္ၾကင္းစံုစုံေပါက္ေရာက္ေနေသာ အင္ၾကင္းေတာမွာ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူတာလဲ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုထူးျခားတဲ႔ အခ်က္ ( ၅ ) ခ်က္နဲ႔ ျပည့္ စံုေနတဲ႔ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကို   ဖြား ပြင့္ ေဟာ စံ ဗ်ာဒိတ္ခံ မွတ္ရန္ လကဆုန္လုိ႔ မွတ္ရလြယ္ေအာင္ သေကၤတ ျပဳထားၾကပါတယ္။        
  ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ ဓေလ႔မွာေတာ႔ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ ကိုေန႔ထူးေန႔ျမတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ဗုဒၶရဲ့အမွတ္အသားအပင္ျဖစ္ေတာ္မူတဲ႔ ေဗာဓိေေညာင္ပင္တို႔ကို ေညာင္ေရ သြန္းေလာင္းျခင္း၊ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ လုပ္ေဆာင္ ၾကပါတယ္။  ကံ ( ဥဒကံ ) ဆိႏၵတိ ဧတၳာ တိ ကံဆိန္၊ ကံ ( ဥဒကံ ) ဆိဇၨတိ ဧတၳ ( ဧတသၼိ ံ မာေသ တိ ) ကံဆိန္၊ ဧတၳ ဧတသၼိ ံမာေသ - ဤကဆုန္လ၌ ၊ ကံ ဥဒကံ - ေရသည္၊ ဆိဇၨတိ - ေၿခာက္ခမ္း ၿပတ္ေတာက္တတ္၏၊ ဣတိတသၼာ-ထို႔ေႀကာင္႔၊ကံဆိန္-ကဆုန္လမည္၏။ ကဆုန္လၿပည္႔ ေန႔ဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တို႔အတြက္ နွိင္းလို႔ မရနိုင္တဲ႔ ေန႔ထူးေန႔ၿမတ္ တေန႔ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေႀကာင္႔လဲ ၁၂ လ ရွိတဲ႔အထဲက အေၿခာက္ေသြ႕ အပူၿပင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိရမယ္႔ကဆုန္လကို ေရၿပတ္တဲ႔လ၊ ေရရွားပါးတဲ႔လလို႔ဆုိရတာပါ၊ သစ္ပင္ႀကီးငယ္အားလုံး ေရရွားလြန္းလို႔ ညွိဳးေရာ္ ႏြမ္းလ်ေနတာေႀကာင္႔ ေရလိုအပ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဖြားဖက္ေတာ္၊ ပရိေဘာဂေစတီ၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရဲ႕ မွီခိုရာၿဖစ္တဲ႔ မဟာေဗာဓိပင္ကို ကာလဒါန လို႔ ဆိုရမယ္႔ ေရသြန္းေလာင္းၿခင္း ဥဒကဒါန ကို ၿပဳႀကၿခင္းပဲ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔နွင္႔ ပက္သက္ၿပီး ၿဖစ္ ပ်က္ ခဲ႔တဲ႔ ဗုဒၶ၀င္ေတြက ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အား ႀကည္ႏူးမွဳ႕၊ လြမ္းေဆြးမွဳ႕၊ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကို တမ္းတမွဳ႕ ေတြ ၿဖစ္ေစတာေႀကာင္႔ ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ ကို ပုိမို အသက္၀င္ေစၿပီးစိတ္ကုိတက္ႀကြလန္းဆန္းေစပါတယ္၊ ေဗာဓိဆုိတဲ့ပါဠိသည္သိျမင္ေတာ္မူျခင္း၊သိျမင္ေတာ္မူရာလုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတုိ႔ရဲ႔ သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကုိ ပုိင္းျခားထင္ထင္သိျမင္ေတာ္မူရာ သစ္ပင္ထူး ၊သစ္ပင္ျမတ္ ေတြကုိ ေဗာဓိပင္လုိ႔သတ္မွတ္ေခၚဆုိၾကတယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဗာဓိပင္ဆုိတာဖြားဘက္ေတာ္လည္းျဖစ္သလုိ ပရိေဘာဂေစတီထုိက္္တယ္ဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိကတည္း အရွင္အာနနၵာကုိမိန္႔ဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ပူေဇာ္ ထုိက္ေၾကာင္း ေတရသကနိပါတ္ေတာ္လာ ၊ကာလိဂၤေဗာဓိဇာတ္မွာျပဆုိထားၿပီး၊ ခုဒၵကပါဠိ အ႒ကထာ နိမိက႑သုတ္အဖြင့္၌လည္း ပရိေဘာဂေစတီ မည္ေၾကာင္းဖြင့္ဆုိထားပါတယ္။ 
ဘုရားရွင္ေတြရဲ႔ သစၥာေလးပါးကုိသိျမင္ရာ မဟာေဗာဓိပင္ဆုိတာ ဘုရားရွင္ တုိ႔သက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိစဥ္မွာပင္ ေစတီမည္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္မိန္႔မွာစကားကုိမွတ္သားၿပီး အရွင္အာနႏၵာလည္း မဟာေဗာဓိပင္မွမ်ဳိးေစ့ကုိ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မုခ္ဦးတံခါးဝ၌ စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ပါေလေတာ့သည္။ဗုဒၶဂယာ ေျမျမတ္မဟာမွေညာင္မ်ဳိးေစ့ကုိေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးက တန္ခုိးျဖင့္ယူေဆာင္ ေပးတယ္လုိ႔ေတာ့မွတ္သားဘူးပါသည္။ လူအမ်ားသည္ဘုရားရွင္မရွိခုိက္လာ ေရာက္ၾကလ်င္ ေဗာဓိ ပင္ကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္စားပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ၾကပါတယ္။ အဆုိပါေဗာဓိပင္သည္ကား အာနႏၵာေဗာဓိပင္ အျဖစ္မွတ္သားေခၚေဝၚၾကပါတယ္။ `    ေညာင္ေရသြန္းၾကတယ္ဆုိတာကေတာ့ ျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ကစတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔တဲ့ေႏြကုိျဖတ္သန္းရတဲ့ သစ္ပင္ဆုိတာေရစင္ေလးေတြ ေသာက္သုံးရမွ လန္းဆန္းရမွာပါ။ မုတ္သုန္မုိးကလည္းလုံေလာက္ေအာင္ မရြာသြန္းႏုိင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တုိ႔ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ေညာင္ဗုဒၶေဟေဗာဓိပင္ကုိ လန္းဆန္းေစတဲ့ ေရစင္လွဴဒါန္းမႈကုိ ေရွးလူႀကီးမ်ားအေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာ စီမံခဲ့တာျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
 ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၅၃၆ တြင္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္တြင္ေပါင္ေလာင္ရွင္ဟုအမည္တြင္သည့္ အရွင္ကႆပမေထရ္သည္သီဟုိဠ္(သီရိလကၤာ)ကၽြန္းသုိ႔သြားေရာက္ၿပီး ေဗာဓိေညာင္ေစ့မ်ားကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ယူေဆာင္လ်က္ စုိက္ ပ်ဳိးခဲ့ၾကပါတယ္။ ေညာင္ေရသြန္းသည့္ဓေလ့ကုိ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၆၈၄ ခုႏွစ္ ပင္းယတြင္ မင္းျပဳေသာ ဥဇနာမင္းႀကီးသည္ပုဂံမွ နရပတိစည္သူမင္းထံမွ ေဗာဓိေညာင္ေစ့ မ်ားကုိေတာင္းခံလ်က္ ကုိယ္ေတာ္ တုိင္စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ ေၾကာင္းသိခဲ့ရပါတယ္။ ဥဇနာမင္းသည္ စုိက္ပ်ဳိးၿပီး ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ကုိ ဦးေဆာင္က်င္းပခဲ့ပါတယ္။         
  စာဆုိရွင္နဝေဒးက ဝဇီရာေခါင္၊ေရႊေညာင္ေဗာဓိ၊ဒကၡိသာခ၊ရုပ္ရွင္လွႏွင့္ ဝိဇယရံသီ၊သရီေမြပုံ၊ ေရႊစည္းခုံလည္း၊ျဖာတုန္တစ္သန္း၊ေန႔ညဥ္႔ထြန္းသား အက္ကၽြန္းမင္းသာ၊ကုိးကြယ္ရာကုိ၊ဒီပါဇမၺဴ၊ေရႊျပည္သူတုိ႔၊ဆုယူရႊင္လန္း တင္လွဴဒါန္း ၍ တိမ္ပန္းပဇၨဳန္၊ ခ်ိန္းမဲ့သုန္သည္၊ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းတည္း။ လုိ႔ေရးဖြဲ႔မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါတယ္။ မဟာအတုလမင္းႀကီးကလည္း -- ျမဴေျခငယ္စြန္းပါလုိ႔၊ ေနဝန္းငယ္စက္ရွိန္၊ ေတာက္ေလာင္ငယ္ထိန္သည္။ ဖလ္သူရိန္ေတေဇာေၾကာင့္ ပူဗ်ာကဲတဲ့ လကုိေလး။ ရာသီငယ္ၿပိႆ၊မေဟသီလည္း၊ေရြညီခလုိ႔၊ ပန္းျမစကားဝါ၊ ဝိသာခါႏွင့္၊ တာရာၿခံရံ၊ စန္းေငြယုံ ဖန္ သည့္ ႏွယ္၊ ဆဒၵန္ပုိင္ေဗြဘုံမွာ၊ လကဆုန္ေညာင္ေရပြဲမုိ႔ သဲလွတယ္ေလး။ လုိ႔ေရးဖြဲ႔ခဲ့ တဲ့မွတ္တမ္းေလးေတြအရလည္း ေႏြအပူကုိေရအလွဴေပးၾကတဲ့ ျမန္မာ့ရုိးရာဓေလ့ကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါေသးတယ္။ Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ